Значењето на детските цртежи

Срамежливото детето црта тенка линија, и енергично цврсто притиска со пенкалото. Малите имагинативни сонувачи преферираат криви линии, додека динамичните деца одбираат исправени. Страстните деца користат топли и живи бои: жолта, портокалова, црвена. Тие со мирен и благ карактер љубат кул бои: сина и розова.

Кога шест годишно дете користи многу сина боја, тоа значи дека тоа има развиено свест и го прифаќа фактот дека расте.
Цртежот е одраз на неговата околина. Начинот на кој детето го користи просторот на хартија, укажува на нивната врска со животната средина.

Ако црта на левата страна, детето е приврзано за мајката и минатото. Ако и дава предност на десната страна, тој се чувствува поблиску до својот татко и се брза во иднина. Прави линии ја изразуваат потребата за сон, а тие кон долу, желбата за секојдневна реалност. Детето кое се чувствува добро во своја кожа, цртежот го поставува во средината.
Животните се едни од омилените предмети: на пример, детето што црта куче, има потреба за нежност.

Околу втората година децата почнуваат да мачкаат се околу себе. Не им е лесно да ја одржат четката во раката. За нивна возраст типични се кружните и квадратни објекти. Детето се уште не може да ја подигне својата рака од хартијата правилно.

 

Развојот на децата

Со шест години имаат точна слика за сопственото тело, па на цртежите се појавуваат повеќе детали. Но, само околу една десетина од човечка фигура станува целосна.

Кај детските цртежи бојата може да укаже на проблемите со кои децата се соочуваат. На пример, ако ја користат зелената боја, децата се небезбедни, ако тие ја одбиваат црвената, може да се под стрес …

Како е можно секогаш детето цртежите да ги украсува со зелено? Родителите никогаш не размислуваат на оваа тема. Но, ако погледнеме детето кои бои ги користи, можеме да научиме многу за него. До осмата, деветтата година најдоцна, децата не ги интересира реалноста, тие ја следат имагинација. Изборот на омилена боја е несвесна,  искрена, дете користи боја спонтано, независно од актуелната боја на објектот што го црта. До четвртата година, сите деца  користат живи бои, но подоцна нивните вкусови започнуваат да се разликуваат.

 

Еве што покажува нивната боја:

1. Зелената е знак на несигурност. Во мали количини, зелена боја е бојата на рамнотежа.

2. Што ако нацртаниот татко е обоен во сина или бела? Психолозите тврдат дека поголемиот дел од децата во основните училишта мајката ја бојат во виолетова, а таткото во сина боја. Виолетова боја е бојата на чувствителност, па мајка е човек кој ги разбира и слуша. Сината претставува мир и авторитет. Ако нема боја укажува на тоа дека нешто не е во ред? Ако мајката е црна тоа значи дека детето гледа проблематичен родител, и дека со неа не се чувствува добро. Ако таткото е бел не е добро, бидејќи детето се соочува далечен и отсутен родител.

3. На жолта и сина заедно – е речиси секогаш сугестибилни. Тоа е токму оваа комбинација може да даде корисни податоци. На пример, жолта и сина: едната боја укажува на отворен карактер, а другата е поврзана со сензибилитет.

4. Ако детето не сака црвена боја – напнато е! Дете кое никогаш не користи црвената боја и не сака да носи црвена облека можеби нервозно. Црвеното е боја на динамика. Го избегнува тоа, можеби е под стрес, му треба одмор.

 

Уметноста на децата разликува неколку фази:

1. Фаза чкртање – на возраст од една и пол година, детето открива дека гребење или притискање може да остави трајни белези. Ова е почеток на цртежот. Чкртањето е одредена функционална сцена која им служи во развојот на моторните вештини – унапредување на диференцијација во движење, движење подоцна во писмена форма, и цртање. Детето црта она со што се емотивно поврзани.

2 На сцената се симболи – различните елементи се комбинираат, кои подоцна добиваат име. Оваа фаза може да доведе до фиксација за одредени шеми -да се создаде шаблони за одредени предмети.  Цртеж на глава со нозете меѓу првите симболи покажуваат луѓе.

2. Наивен реализам – Детето не го црта она што го гледа, туку тоа што тој го знае.

3. Визуелен реализам – со визуелен или критичкиот реализам дете постигнува нова форма на конструирање на цртежи. Тогаш се јавуваат слики кои се планираат, предметите се во правилен сооднос еден на друг. Со околу единаесет години развивање на чувство на перспектива, однос и мерка.

Share Button

Напишете коментар

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.